Slik kan småskadeekspertene spare deg tusenlapper
På et tradisjonelt verksted kan tusenlappene fly ut av lommeboka fordi det brukes «gamle» reparasjonsmetoder på småskader som egentlig kan repareres med moderne verktøy.
– Du kan faktisk kutte prisen med flere tusenlapper ved å benytte småskadeeksperter, sier Petter Steensland i MPS Bilskade.
De bruker en metode som kalles smart-repair. Denne metoden gir billigere og raskere reparasjoner.
Avansert, effektivt og billig
Ifølge E24 bulker nordmenn 900 ganger hver eneste dag og særlig uhell ved rygging eller små påkjørsler topper statistikken i artikkelen. Småbulker kan være kostbare saker, særlig når verksteder må rette opp ujevnhetene.
Småskadeekspertene i MPS Bilskade bruker mer avanserte og spesialiserte reparasjonsteknikker for å raskere få reparert de mindre skadene, men uten at det går utover resultat, pris og ikke minst tiden din.
Et eksempel kan være noen riper i lakken. Ved bruk av tradisjonelle reparasjonsmetoder kan en slik skade være tidkrevende og kostbar. Småskadeekspertene bruker nyutviklede metoder og utstyr som kutter på både kostnad og tid. For eksempel bruker man kun 2-3 timer på å reparere en oppskrapet støtfanger, noe som vanligvis ville tatt 2 arbeidsdager.
– Tradisjonelle verksteder må ta mye betalt for jobben fordi de bruker samme metoder og utstyr for alle typer skader. Ved å spesialisere oss på de mindre skadene kan vi øke effektivitet, spare kostnader og redusere prisen og reparasjonstid for våre kunder, hevder Steensland.
Se hvordan de reparerer en ripe i lakken i videoen nedenfor:
Perfekt for leasing-bilister
Å levere inn en leasingbil kan være en nervepirrende affære. Leasingselskapene går gjennom bilen med haukeblikk og dersom du skulle ha skader i lakken, i interiøret eller noen småbulker kan det bli kostbart.
Derfor anbefaler representanten fra MPS å heller ta en drop in-time hos deres verksted før du skal levere bilen.
– Hos oss er en vurdering helt gratis. Vi opplever at mange kommer innom MPS-verkstedene for å undersøke hva det koster å reparere skadene på leasingbilen før tilbakelevering. Dette er for å redusere ekstrakostnader så mye som mulig, konstaterer han.
En vanlig skade kan være en skramme på støtfangerhjørnet. Hos et tradisjonelt verksted kan denne skaden koste deg mellom 6000 og 7000 kroner, ifølge Steensland.
– Hos MPS koster en reparasjon av støtfangerhjørnet 2750 kroner!